CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 4 Ogos 2011

kepergian seorang teman ...

29.7.2011 ari tue .. aku dapat satu mesej dari kawan aku Hazwan, dia beritahu aku yang azhar kawan sekolah teknik kami terlibat dengan kemalangan jalan raya. Aku dapat tahu yang dia cedera parah dan aku agak terkejut dengan berita itu. Aku pon merancang dengan kawan2 aku mira, hazwan, apis dan lain2 untuk melawat dia pada hari selasa bersamaan 2.8.2011.

Aku sanggup ponteng kelas pada hari selasa tuh sbb nak tgk kawan aku nie .. sebelum kami bertolak ke kl .. gf kepada azhar iaitu syamin, kawan kami jugak menelefon aku dan beritahu yang azhar dah pon dalam keadaan kritikal.. sambil menangis die mengadu kat aku. Sedihnye ati aku waktu tu ... sampai jer hospital ... kami dibenarkan melawat azhar secara bergilir2.. terkejut gler aku tgk dia .. sgt kesian dan dasyat ... x sanggup rasanya nak tatap muka dia lame2 .. syamin pulak sgp x pergi kelas sedangkan dia dah x lame dah nak trial exam stpm ... azhar accident motor dengan kereta yang dikatakan langgar lari .. kawan kepada azhar dah pon meninggal dunia di tempat kejadian ...

Aku dengan mira terpaksa jugak balik rumah pada hari selasa itu sbb aku ade klas dan die dah janji ngan family die nak balik.. tapi kawan2 laki kami saje je melengahkan masa. Ajak berbuka dulu lah .. ini lahhh ... time berbuka puasa nie.. aku sedih sgt tgk syamin .. makan pun dia x selera dah ... tgk2 jam ... dah kul 9 mlm dah .. aku ngan mira mmg serabut gler time tuh sbb kami mmg nak kene balik ... sampai lah kul 10 lebih .. kawan2 laki aku nie ajak g minum2 dulu pulak .. adoi .. geram betul aku ... aku da ar ade kelas hari rabu .. kul 11 g ambik ayu pulak kat pekeliling .. dan akhirnya aku ngan mira x jadi lah balik ... kami pon pergi lah hospital semula ..

Keadaan azhar dah semakin parah .. dan doktor kata dia dah x de harapan .. sedihnya kami waktu tuh .. dah lah yang ada cume mak kakak n abang dia jer ... x tahu mane sedara mara die .. lebih kurang jam 1 hga 2 pagi .. azhar disahkan meninggal dunia.. ini lah saat yang paling menyayat hati .. kakak arwah pengsan .. abg arwah menangis2 mcm orang hilang arah ... mak arwah cube sembunyikan perasaan sedih tapi akhirnya mengalir jugak air mata .. tuh yang aku paling x leh tahan tuh .. kalaulah x ade kami, x tahu lah mcm mane mak arwah nak kawal kakak n abg tuh .. sedih sgt aku .. tumpah jugak air mata aku waktu tuh .. semua yang ade kat hospital tuh semua menangis(yg terlibat jelah)... aku betol2 x sangke arwah pergi secepat nie . aku x boleh nak tgk syamin waktu tuh .. sbb aku x dapat nak bayangkan kalau aku ditempat dia .. sedihnye rasa kehilangan orang yang dicintai sekelip mata tanpa sempat ucap apa2 .... syamin dengan arwah dah lama bercinta dan akhirnya jodoh mereka ternyata bukan disini... arwah jenis yang baik ... suka tersenyum ... sbb tuh ramai yang suka kawan dengan dia ... semua kawan2 rapat dia ada datang untuk berikan penghormatan terakhir ...

Ada hikmah aku dgn mira x dapat balik hari selasa tuh .. rupanya arwah dah nak pergi ... sampai sekarang aku still mcm terkejut and x leh nak lupa lagi .. tapi biarlah arwah pergi dalam bulan yang mulia nie .. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman... aku ada terpikir .. sekurang2 nya arwah dah lepas .. tapi aku yang masih hidup nie bila2 masa jer akan pergi jugak .. takuttnye aku bile terkenangkan hal nie .... kepada syamin .. teruskan lah kehidupan dengan baik .. jangan mudaratkan diri sendiri .. yang pergi tetap pergi .. yang masih hidup .. kene teruskan kehidupan ... tuhan lebih menyayangi arwah ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan