CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 30 Mei 2011

nurkasih ...

nurkasih ....

kalau tengok pada nama tuh macam biasa je pada pandangan orang ..
setakat cerita nurkasih .. byk lagi cerita berkonsepkan islam dah ditayangkan ..
apa lah sgt bezanya cita nie dgn cita lain ..

tapi pada aku .. cerita nie banyak beri dorongan kat aku ..
sebenanye aku suka tgk citer2 mcm nie ..
mmg luarannya aku nie x nampak pon mcm seorang yang baik .. sopan ..
tapi aku cube sebenanye utk belaja sikit2 ..
kalau boleh aku nak bersihkan diri aku nie dari dalam ...
setakat luar je orang tgk ok .. x gune jugak kalau dalaman tuh masih kotor ..
sebab yang tuhan tuh die tahu semuenye luar dan dalam ..
kadang2 aku terpikir .. bile aku nak berubah ....
kalau diikutkan dah byk sgt petanda yang dunia ni akan berakhir ..
tapi aku x berubah jugak ...
sebenanye aku masih x bersedia nak berubah ...
kalau aku nak berubah aku mungkin akan jadi orang lain ..
dan automatik aku x kan dah dapat buat kawan2 aku ketawa ..
dan mungkin aku akan jadi pendiam ..
yelah aku risau kalau aku nie masih byk bercakap .. makin banyak perkataan kesat
yang aku keluarkan nanti ..
sekali aku dah berubah aku x nak dah cakap perkara yang x baik ..
aku memang nak berubah tapi dalam masa yang sama .. aku takut jugak kehilangan kawan ..
ade masenye jugak aku pikir .. macam mane kalau aku mati dalam keadaan aku yang
masih x berubah ?
waktu tu dah x sempat aku nak bertaubat ..
aku takut bile mengenangkan hal tuh ..
aku takut jugak kalau aku berubah sekarang .. tapi sekejap je ..
aku cuba dalami diri aku sendiri ... aku nak aku betol2 sedia ..
balik kepada citer nurkasih tuh .. setiap ungkapan yang dilakonkan tuh ..
betol2 wat aku terfikir sejenak .. apa ertinya islam kalau kita x menunaikan tanggungjwab kita ?layakkah kita digelar islam ?
airmata yang mengalir waktu aku tengok citer tuh bukan kerana citer tuh sedih tapi ..
sebab aku fikir kenapa x semua orang kat dunia nie mcm adam dan nuramina tuh ..

aku harap satu masa nanti aku diberi kesempatan untuk bertaubat dan aku x nak mati dalam keadaan kekufuran ..
aku harap jugak tuhan akan berikan aku hidayah dah dgn hidayah tuh lah aku dapat mengubah diri aku ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan