CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Rabu, 15 Jun 2011

bicara hati .....

kenapa mesti aku ingat kat die ?
kenapa mesti ade perasaan suka ?
kenapa mesti ada lelaki ?

aku pon x paham dengan hati aku nie ...
aku marah , mengeluh bila aku bosan ....
aku bosan sebab aku xde pasangan mcm kengkawan aku yang lain...
tapi bila aku pikir balik ...
ada kekurangan pada diri aku sendiri ....
aku xpandai nak buka hati aku bila dah sampai masa yang sesuai ..
akhirnya aku yang melepas ....
sekarang bila aku dah hilang peluang tuh ...
aku sibuk mencari ....
tapi aku tahu aku x kan dapat dah peluang untuk memiliki tu ...
walau pun peluang tuh dah xde ...
aku ttp jugak dengan angan2 aku ...
tapi aku nak tekankan kat sini ....

"kite x boleh nak paksa orang untuk suka kat kita ...
tapi hati kita sendiri pon x boleh dihalang kalau kita dah mula suka kat seseorang"

maknanya kat sini ... aku akan suka kat seseorang tuh biarpon dia x suka kat aku tapi aku x kan minta orang tuh suka kat aku semula ...
bagi aku bila kita suka kat orang ..
maknanya kita masih lagi seorang manusia yang normal ...
itu menunjukkan yg kita dikurniakan perasaan yang baik ...
cuba bayangkan kalau kita x pernah jatuh cinta ...
cuba bayangkan kita x ada sape2 yang kita suka ...
cuba bayangkan kita suka kat kaum sejenis dgn kita ...

haaa kan ni dah jadi x normal ....
bagi aku .. x salah kalau kita suka kat seseorang ..
selagi kita x menjatuhkan maruah diri ....
jgn kita terlalu menyanjung seseorang itu pulak ...
nanti lain jadinya ... jgn sampai rosak iman di dada ..

tapi mak aku selalu cakap ...
"kalau kita nak sayang orang , sayanglah orang yang memang dah pasti sayang kita......"

maknanya perasaan kita tuh berbalas lah kan ...
tapi kadang2 bila dah ada orang yang sayangkan kita..
kita pulak yang x dapat terima orang tuh ...
rumit bila bercakap soal hati dan perasaan nie ...
yang paling tepat ... lebih baik kita belajar mencintai tuhan dengan lebih baik dahulu ... kemudian barulah kita ..
belajar mencintai orang lain dan sayang kita pada tuhan
adalah sentiasa menjadi no 1 !




Tiada ulasan:

Catat Ulasan