CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 22 November 2012

aku,kau dan dia

.. Ini kisah aku ..
7 bulan yg lepas aku terapat dgn seseorang
Seseorang yg aku xpernah sangka
Akan rapat dengan aku ..
Padahal pertama kali aku tengok die ni ..
Aku xpernah rasa nak berkawan dengan die …
Entah bile masanya aku rasa aku asyik teringat je kat die
Die mmg rapat dengan keluarga aku ..
Perkenalan mule2 hanya sekadar nak bertanya pasal kerosakan kereta
Sejak dari tuh ntah kenapa aku teringat je kat die..

Tanggal 17.4.2012
Tarikh keramat kelahiran die ..
Aku call die utk ucapkan selamat hari jadi…
Sejak dari tuh hubungan menjadi semakin akrab..
Aku dapat rasakan sesuatu yg lain..
Aku seronok kawan dengan die ..
Kelukaan kat hati aku terubat bila bercakap dengan die ..
Rasa tenang je hati ni …

Bile dah rapat sgt ..mcm2 dugaan pulak yg muncul…
Hubungan dah x seindah diawal perkenalan..
Tapi hati aku rasa tersentuh bila die
Memperkenalkan aku dengan keluarga dia…
Pertama kali dalam hidup aku berkenalan
Dengan satu family baru …

Perasaan syg dah pon hinggap kat hati aku
Sejak hari itu ..
Seronok sgt aku rasa …….
Tapi mmg byk dugaannye ..
Yg paling aku hairan … mudah sgt airmata aku
Jatuh dengan dy ni …
Mudah sgt hati aku tersentuh dengan dy nie …
Kuat sgt kesabaran aku dengan dy nie ..
X sama dengan cara aku sebelum ni ..



Kadang2 aku rasa aku dah mcm org lain..
Dulu belum ade lelaki yg boleh buang ego aku ..
Tapi x sama dengan dy nie ..
Makin lama .. aku rasa dy semakin jauh dengan aku ..
Dari awal aku dah taw yg dy dah ade seseorang ..
Tapi aku tetap teruskan berkawan dengan dy  ni ..
Sehingga hati dan perasaan aku yg terjerat …
Aku betul2 x boleh nak lupakan lelaki ni dalam hidup aku ..
Aku pon x tahu kenapa hati die yg aku tuju …
Sedangkan aku rasa .. dy xpenah ade perasaan yg sama …
Tapi kenapa dy biarkan hati aku pergi kat hati dy ..
Sakit sgt apa yg aku rasa skrg ..

Hubungan aku dengan keluarga dy semakin hari semakin rapat..
Bertambah sukar utk aku lupakan dy dlm hidup aku..
Dah berbulan2 aku menanggung derita perasaan ni ..
Kenapa sampai skrg aku masih boleh bersabar ..
Kenapa ssh sgt aku nak lupakan dy ..
Aku x sanggup andai
Suatu hari nnt ..
Aku tahu dia dah diijab kabulkan
Dengan wanita lain ..

Berbulan2 dh berlalu …
Perasaan aku sedikit pon xpernah berubah ..
Hari2 aku berdoa kat tuhan ..
Supaya buang lah perasaan aku ni jauh2
Andai dy bukan untuk aku ..
Aku minta maaf pada empunya diri …
Bukan aku minta perasaan ni hadir …
Bukan aku xpernah cuba buang perasaan ni ..
Bukan aku sengaja nak mengusutkan hati dy dalam masa yg sama ..
Kenapa aku selalu terlambat dalam mengenali seseorang ..
Kadang2 timbul jugak persoalan ..
Kenapa tuhan temukan hati aku pada seseorang
Yg sudah pun punya seseorang..

Kalau diikotkan perasaan jahat..
Aku boleh musnahkan hubungan orang lain …
Tapi aku xpernah harap pada cinta murah seperti  itu..
X mungkin aku akan rampas dy dari org
Yg terlebih dulu mengenali dy ..
Cukuplah hati aku yg terluka ..
Sejak aku kenal dgn lelaki ini jugak ..
Aku mula mendekati tuhan yg maha esa ..
Bukan atas arahan die atau permintaan dy ..
Tapi sejak aku kenal dy..
Terlalu byk dan berat dugaan yg aku terima …
Sampai lah aku sedar ..
Tuhan mempertemukan aku dengan seseorang ..
Yg buat aku tempuh byk ujian ..
Supaya aku lebih mengingati-Nya ..

Aku rela berkorban .. aku sanggup mengundurkan diri ..
Kalau dah mmg tertulis jodoh dy bukan dgn aku ..
Mana boleh aku melawan takdir ..
Aku mesti terima suratan takditr..
Aku tahu tuhan sedang merancang yg terbaik untuk aku ..
Cuma apa yg aku inginkan ..
Aku ingin lupakan dy terus dalam hidup aku ..
Tapi ntah lah kenapa susah sgt ..
Dah lebih kurang 7 bulan ..
Tapi sikit pon hati aku ni x pernah berubah ..

Ada masanya aku rasa aku mcm pelakon
Yg hebat sgt ..
Depan semua orang .. depan keluarga dy ..
Depan dy …
Aku mampu bergelak ketawa .. seolah2 aku hepy..
Tapi hakikatnya .. hati aku ni sakit sgt mengenangkan
Hubungan aku dgn dy yg seperti
Tiada jalan penyelesaian ..
Paling aku terharu bila keluarga dy .. mak dy ayah dy
Ckp syg kat aku ..
Dan sekarang aku merupakan anak angkat dalam
Family ni …





Aku hepy sgt ..
Dalam keadaan keluarga aku yg dalam masalah
Sekarang .. ada sebuah keluarga
Yg sudi menganggap aku sebagai ahli keluarga ..
Terima kasih sgt2 ..
Aku xpernah menyalahkan dy atau sapa2
Aku anggap semua ni berlaku kerana
Ada sesuatu yg tuhan cuba tunjukkan ..
Walaupon sakit rasanya sekarang ..
Tapi aku masih boleh bertahan ..
Insyaallah ..
Kalau jodoh dy bukan utk aku ..
Aku tetap mendoakan kebahagiaan dy ..
Aku harap dy boleh menjadi lelaki terbaik utk isteri dy..

Andai tiba saat itu nnt ..
Aku akan pergi jauh dari hidup dy …
Buat masa sekarang .. aku akan terus
Ada disisi dy .. dan keluarga dy ..
Waktu tu nnt ..
Aku terpaksa tinggalkan keluarga dy ..
Sekarang aku syg sgt keluarga dy ..
Meninggalkan bukan bererti lupa..
Atau benci..
Tpi mungkin itu jalan terbaik ..

Semoga tuhan mendengar setiap isi hati aku ..
Berikanlah aku jalan ..
Berikan aku kekuatan menempuhi segala ujian ..
Segerakan lah jodoh aku dgn insan yg aku cintai
Dan mencintai aku ..
Berikan lah dy jalan juga..
Dekatkanlah kami kepada kebaikan …
Jauhkan lah kami dari kejahatan ..
Tutupkan lah kami dari persengketaan
Walaupun takdir tidak menyebelahi kami ..
Kerana setiap yang ada pada kami ..
Adalah pinjaman dari mu ya Allah…
Izinkan kami mendekatimu disisi mu selalu ya rahman …

Tiada ulasan:

Catat Ulasan