CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 6 Januari 2011

mom is everything ..

mak .. agak2 ape yang mak buat sekarang hah ?
sekarang aku berada jauh dari mak aku ..
entah apa yang berlaku kat sane ..
mak aku sihat ke agak2 nye ?
mmg lah sekarang teknologi dah moden ..
maybe aku boleh tny khabar mak aku melalui sms .
tapi x cukup utk menggambarkan ekspresi mak aku waktu tu ..
agak2 mak aku ada lagi tak terasa dgn mane2 sikap aku yg salah ?
aku harap mak aku ampunkan segala dosa aku jika ada ..
kadang2 aku pelik dengan anak2 sekarang yang x reti nak hormat mak die ..
jujur lah aku cakap .. no 1 lam hidop aku ialah mak aku ..
ayah tuh ntah no berape aku pon x pasti ..
bukan aku nak kata yang aku x sayangkan bapak aku ..
tapi kepentingannye dengan mak ..
aku x boleh bayangkan kalau esok hari ...........
kalau esok hari ditakdirkan aku mati ..
ermmm .. aku x berkesempatan lagi nak buat baik dgn mak aku ..
aku x sempat dah nak bercerita dengan mak aku ..
aku x dapat dah nak pergi jalan2 ngan mak aku ..
ya allah sedihnya aku ..
dan kalau mak aku yg pergi tinggalkan aku ..
oohhh .. x boleh2 ,,
betul .. mmg kite perlu redha dgn ketentuan tuhan tapi ..
aku x boleh hidup kalau mak aku x de kat sini lagi ..
tapi entah anak jenis ape aku nie ..
aku kadang2 ade jugak terkasar dengan mak aku tanpa aku sedari ..
mak maafkanlah anak mak nie ..
bukan niat nak berkasar dengan mak ..
tapi hati nie susah sangat nak tahan sabar ..
hati nie masih lagi macam keanak-anakan ..
tapi ikhlas dari hati ..
mak lah satu2 nya insan yang paling penting dalam hidop nie ...
biar apa pun orang kate di belakang mak ..
biarkan jer ,, anak mak nie sentiase ada mak ..
mak jgn risau ... anak mak x kan tgl kan mak ..
anak mak nie takkan biarkan sape ganggu mak ..
tapi mak .. buat mase nie ..bkn anak mak nie
xnak kirim duit kat mak ..
tapi mmg cukup2 jer duit yang ade ..
tapi ni janji yang mak kene ingat ..
satu hari nnt bile anak mak nie dah berjaya .
mak minta lah apa-apa pun ..
insyaallah anak mak nie akan cube dapatkan ..
kalau anak mak nie x sempat nak balas budi baik mak ..
selama membesarkan kami adik beradik ..
mak halalkan lah yer semuanya ..
mak jgn lah sedih2 yer ..
kalau ade ape2 .. mak ceritalah yer ..
mak jgn pendam .. anak mak nie sentiasa sudi mendengar ..
mak .. sayang mak sangat2 taw x ......
mak kalau nak pergi mane2 jgn lupe bgtaw taw ..
mak jangan tinggalkan anak mak nie ..
nak ikut mak .. sejauh mana pun mak pergi nak ikut taw ..
anak mak nie x kan kahwin agaknya ..
sebab nak jage mak je sepanjang hayat ..
mak jgn pergi mana2 yer ...
mak .. ampunkanlah segala dosa yang pernah anak mak nie buat ..
anak mak nie banyak wat dose mak ..
anak mak nie selalu sakitkan hati mak ..
mak tolong lah ampunkan yer ..
sayang mak sangat2 ..
minta maaf lah sebab anak mak nie tak mampu
nak zahirkan rasa sayang nie bila berhadapan dengan mak ..
hanya kerana nak menjaga hati sesetengah pihak ..
tapi yg pasti sayang pada mak tak ade sape
yang dapat tandingi nya mak ..
sayang mak ..........................................


samsiah binti osman ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan